Dit is het format wat je gebruikt voor het schrijven van je blog. Publiceer vervolgens je blog op een vast moment en tijdstips van de week/maand.
Titel blog
Deze moet triggeren, teasen. Hierbij moet je je doelgroep echt uitnodigen om je blog te gaan lezen.
Introductie
Introductie van het onderwerp. Wat is het probleem?
Inhoud
Hoe los je het probleem op. Vertel over de geheimen, methodes, tips, manieren, strategieën over je onderwerp. Vertel hier zoveel mogelijk over je eigen ervaringen en vanuit je eigen kennis en expertise. Doe inspiratie op op andere blogs, maar type nooit teksten van anderen over. Schrijf altijd je eigen verhaal.
- 3–5 stappen/tips – 200 woorden per stap/tip
- toptips: 7–12 tips, korte paragraaf per tip
- dingen die je moet weten over: 30–50 oneliners
Samenvatting
Vat de punten samen. In dit stukje moet je je doelgroep motiveren echt iets met de inhoud te doen, het moet triggeren.
Call to action
Stel je lezers een eenvoudige vraag waar ze makkelijk op kunnen antwoorden.
Incentive
Doe ze een aanbieding en/of geef ze iets in ruil voor hun antwoord op je blog.
Aanbieding
Verwijs ze naar je front-end.
Vraag om te delen
Vraag je lezers om je blog te delen in hun netwerk.